Trainingen in bedrijven en organisaties

 

Basisreeks Sociale Vaardigheden

Elke beroepssituatie verlangt een zekere vaardigheid in omgaan met mensen. Afhankelijk van je functie moet je jezelf aanpassen aan de noden van de opdrachtgever, de klant, je medewerkers… en toch terzelfder tijd goed voor jezelf leren zorgen. Een hele opgave, die om een grote dosis kennis en flexibiliteit vraagt.
Dat kan extra stress veroorzaken. Men gaat vermijdingsgedrag vertonen. Zo kan men de sfeer op het werk verzieken. Professionaliteit vereist dat je jouw gevoelens leert erkennen en inschakelen als je motor, je energiebron. Bij vermijdingsgedrag loert ziekteverzuim om de hoek. In extreme gevallen leidt dit tot depressie of een opvallende personeelswissel.
Tijdens de cursus is er ruimschoots de tijd om individueel en in groep te oefenen. Je brengt je talenten en valkuilen in kaart. Je leert deze inzichten toepassen. In je actieplan noteer je de vaardigheden die je wil ontwikkelen en gebruiken op de werkvloer.
Het doel in de werksituatie is: tevreden klanten, werknemers én werkgevers.
Welke vaardigheden worden ingeoefend ?

  • actief leren luisteren
  • open vragen leren stellen
  • omgaan met waardering en kritiek
  • "nee" leren zeggen
  • assertiviteit leren ontwikkelen
  • macht, onmacht en almacht leren hanteren
  • e.a.
 

Binnenkort meer info over volgende trainingen

  1. Ethiek en visie in het bedrijfsleven
  2. Leiding geven, de autoriteit van binnenuit
  3. Individuele Coaching
  4. Basisreeks Communicatie technieken en analyse
  5. Teambuilding: je medewerkers herontdekken
  6. Samenwerking: inviteren - confronteren - realiseren
  7. Humor op het werk
  8. Enthousiasme, creativiteit en dynamiek ontwikkelen op het werk
  9. De dynamische man/vrouw
  10. Ontwikkelingsfasen van een team/bedrijf
  11. Veranderingsprocessen coachen
  12. Bedrijfscultuur